מבזק מס מספר 926 - 

מיסוי ישראלי  15.6.2022

מס ערך מוסף – העברת חבות המע"מ על מקבלי שרותי בניה, כוח אדם, ניקיון ושמירה - 15.6.2022

כעוד שלב במלחמה שאין לה סוף, כנגד מפיקי חשבוניות פיקטיביות ומנכי מס תשומות במיליארדי ₪, מוצע על ידי משרד האוצר לשנות את תקנות מע"מ, ולהוסיף תקנה 6ח' כהוראת שעה "לתקופת ניסיון" עד ליום 31.12.2024.

מכיוון שהתברר (כבר לפני שנים רבות….), כי עסקאות בתחומי פעילות מסוימים, גורמות לדליפת מס עצומה מכיסי רשויות המדינה, עקב הוצאת חשבוניות פיקטיביות מצד מוכרים או נותני שירותים מחד, וקיזוז מס התשומות מצד הרוכשים/מקבלי השירותים מאידך (בין אם הללו תמימים וישרי דרך, ובין אם הללו משתפי פעולה לכל דבר עם מוציאי אותן חשבוניות פיקטיביות) – מוצע כי בסוגי העסקאות שיפורטו להלן לא יקוזז יותר מע"מ מחשבוניות שיוצאו על ידי נותני השירותים, אלא מקבלי השרות הם שיחויבו במס עסקאות בדרך של הוצאת חשבונית מס עצמית, ויוכלו מנגד לקזז את מס התשומות באותן חשבוניות עצמיות (בכפוף לכללים הרגילים של קיזוז מס תשומות).

כך ימנע מצב של קיזוז מס תשומות מחד, ואי העברת מס העסקאות מאידך.

השירותים הם:

  • שרותי כוח אדם – לרבות לעניין ניקיון, שמירה ואבטחה.

  • שרותי עבודות בניה – לרבות עבודות חפירה, הריסה, ביוב וניקוז, סלילת כבישים, הכשרת קרקע וכיו"ב.

נזכיר כי כבר שנים רבות קיימת תקנה 6ז' לתקנות המעבירה את חבות המע"מ על כתפי הקונה (בחשבונית עצמית כאמור לעייל), בעסקאות של רכישת פסולת מתכת, וכן ברכישת זהב גולמי ומעובד חלקית בצורותיו השונות. שני סוגי פעילויות שהניבו בעבר "חשבוניות פיקטיביות, לרוב.

מכיוון שהתיקון המוצע בתקנות דורש חתימתו של שר האוצר בלבד, נראה כי על אף המצב הירוד בכנסת ישראל ובוועדותיה, התיקון המוצע, יבוצע.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (משפטן) ישי חיבה, ממשרדנו.

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה